29 august 2014

Det bugner i skogen nå...

Det bugner av sopp i skogen nå -
og da spesielt med steinsopp - også kalt skogens konge.
så nå er det bare å komme seg ut i skog og mark ...


Husbonden er i ekstase om dagen og
dette er fangsten den ene dagen.
Rikelig med steinsopp og en del kantareller...





Det var noen prakteksemplarer innimellom -
sånn som disse 2 steinsoppene her.


Dette er rett og slett digg -
bare å glede seg til høstens og vinterens middager.





Husbonden er ivrig om dagen -
så det har blitt mange slike fangster denne høsten...


Det betyr at det blir mange gode middager fremover....
Jeg gleder meg allerede :-)


Snadder !!!!


Her er høstens sauser :-)


Rett og slett digg :-)


Det beste av alt er at sopp-sesongen så vidt er i gang :-)
Jeg for min del er mest glad i høstkantarellen,
men det er litt i tidligste laget for å finne den  -
så det er fortsatt mye å glede seg til fremover i høst :-)

4 kommentarer:

  1. Hej Lena og Benny! Sikke flotte kantareller Benny har fundet i skoven, de smager helt eventyrlig godt.
    Mange hilsner til jer begge to fra Gitta.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gitta :-)
      Dette er skikkelig godsaker - så nå er det bare å glede seg til høstens middager :-)
      Så gøy når skogen bugner av godsaker slik som den gjør nå om dagen...da er det ut å sanke :-)
      Ønsker deg en fin lørdag :-)

      Klem fra oss 3

      Slett
  2. Å sånn som jeg har så lyst til å lære å plukke sopp. Du tar ikke et kurs vel;) Her var det masse deilig snadder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Du - jeg er ingen ekspert i det hele tatt - jeg dilter i hælene på husbonden - for det er han som er eksperten...
      Og han hadde dessverrre ikke tid til å ta på seg noe nå - jeg skal si ifra jeg Janne hvis vi klarer å planlegge en sopptur....akkurat nå så er programmet ganske tett fremover...

      Ha en fin fin uke :-)

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har lyst -
alltid hyggelig med et lite "spor" fra dere lesere :-)